Welkom bij Lagotto.nl

Over ons als vereniging

Lagotto Romagnolo Club Nederland (LRCN) is op 13 februari 2005 opgericht. De initiatiefnemers konden zich niet verenigen met verschillende aspecten van de reeds bestaande rasvereniging en besloten onder eigen vlag zelfstandig verder te gaan.
Na verloop van tijd heeft LRCN zich aangesloten bij de Federatie van Rasverenigingen.
Jarenlange inzet is begin 2010 beloond met erkenning door de Raad van Beheer.

LRCN heeft statuten en een huishoudelijk reglement waarin alle regels en afspraken zijn vastgelegd. De aangesloten fokkers zetten zich in om de eigenschappen van het ras te behouden en trachten door middel van strenge selectie de gezondheid van de honden te handhaven.

De kernpunten van LRCN zijn:

• een aangescherpt fokbeleid
  • een onafhankelijke registerhouder
  • zoveel mogelijk tegengaan van belangenverstrengeling
  • serieus omgaan met kritisch meedenkende leden

Naast deze kernpunten gaat het bij LRCN vooral om het organiseren van activiteiten. Dat bevordert de band tussen de leden en geeft de mogelijkheid om de vele variaties in het ras te zien en ervaringen uit te wisselen. We streven er naar enkele keren per jaar verschillende activiteiten te organiseren. Behalve gezellige wandelingen en een clubmatch zijn er ook activiteiten waarbij de werkeigenschappen van de lagotto worden ingezet.

Kortom: LRCN is een vereniging met oog en oor voor het belang en kwaliteit van het ras in de meest brede zin van het woord.

Niet alleen lagotto-eigenaren zijn welkom binnen onze vereniging. Ook mensen met andere honden of liefhebbers van het ras zijn van harte welkom.

Heeft u interesse? Neem gerust contact op met een van de bestuursleden of meldt u aan als lid.